دسته بندی بازیافت سیم و کابل

معرفی خط بازیافت سیم و کابل

خط بازیافت سیم و کابل، تجهیزات مدرنی است که به منظور بازیافت این ضایعات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه سوزاندن و روش های سنتی به ندرت در بازیافت و تفکیک سیم و کابل ها به کار می رود. بلکه به کمک این خطوط، با روش های استاندارد این عملیات صورت می گیرد. علاقه مندان به فعالیت در این حوزه می توانند در رابطه با قیمت و همچنین نحوه خرید و فروش خط بازیافت سیم و کابل از این مطالب بهره مند گردند.

انواع خط بازیافت سیم و کابل

خط بازیافت سیم و کابل دارای انواع مختلفی است. برخی از آنها دارای تجهیزای هستند که پوسته پلاستیکی سیم و کابل ضایعاتی را بدون خرد کردن، جدا می کند. عمدتاً کابل هایی که پوشش و شیلد کمتری دارند در این دستگاه قرار می گیرند. این دستگاه به پوست کن کابل معروف است. در نوع دیگری از خط بازیافت سیم و کابل، کلیه سیم و کابل ها را می توان به صورت مخلوط بازیافت کرد. به این صورت که کلیه ضایعات سیم و کابل را را در آسیاب خرد کرده و سپس به وسیله دستگاه دیگری به نام ماردون که وظیفه انتقال مواد را بر عهده دارد به سمت دستگاه تفکیک یا جدا کننده هدایت می کنند.

دستگاه تفکیک می تواند به صورت بادی و یا آبی باشد و بر اساس معیارهای همچون چگالی مواد، جداسازی مواد پلاستیکی و مس، صورت می گیرد. خروجی های مختلفی برای مواد پلاستیکی و مسی در نظر گرفته شده است.

قیمت خط بازیافت سیم و کابل

قیمت خط بازیافت سیم و کابل نیز به دنبال نوسانات قیمتی مختلف در بازار می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت این خط، می توان به سایت ایزماکو مراجعه نمود. نوع خط، تجهیزات به کار رفته در آن، برند، کیفیت متریال سازنده خط، ظرفیت دستگاه های مختلف و … همگی نقش مهمی در تغیین قیمت آن خواهند داشت.

خرید و فروش خط بازیافت سیم و کابل

برای خرید خط بازیافت سیم و کابل هم می توان از سایت ایزماکو که به پشتوانه سایت ایران ضایعات راه اندازی شده  کمک گرفت. کلیه سازندگان خط بازیافت سیم و کابل می توانند از این طریق، بازار هدف خود را گسترش دهند و دستگاه های مورد نظر خود را به فروش برسانند. افرادی که قصد خرید خط بازیافت سیم و کابل  را دارند می توانند ضمن خرید اقساطی آن، از تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان بهره مند شوند.

همچنین سایت ایران ضایعات، یک بنگاه آنلاین درجه 3 به ارزش چهارده میلیون تومان را به صورت رایگان در اختیار این دسته از افراد قرار می دهد و تا دو ماه در تأمین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات تولید شده نیز از آنها حمایت می کند. علاوه بر این ایزماکو فرصتی برای آموزش متقاضیان در زمینه جمع آوری، فرآوری و بازیافت ضایعات فراهم کرده و این پکیج های آموزشی را تا تخفیف 50 درصدی به خریداران دستگاه ارائه می کند.