دسته بندی گرانول ساز / اکسترودر

معرفی دستگاه گرانول ساز

دستگاه گرانول ساز یا همان اکسترودر یکی از دستگاه های بازیافت پلاستیک است که به منظور تولید مواد پلاستیکی به شکل دانه های کروی مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با نحوه عملکرد دستگاه و خرید و فروش آن در ادامه بحث خواهیم کرد.

انواع گرانول ساز

در دسته بندی دستگاه های گرانول ساز می توان آنها را به دو دسته کلی تک پیچه و دو پیچه تقسیم کرد که نوع تک پیچه در مقایسه با دو پیچه پر کاربردتر، مقاوم تر، مقرون به صرفه تر بوده و نحوه کار با آن آسان تر می باشد. در طراحی این نوع گرانول سازها، از یک پمپ استفاده می شود. معمولاً برای پمپ کردن حجم بالایی از مواد تحت فشار زیاد به کار می روند. اما نوع دو پیچه عمدتاً برای ترکیب کردن استفاده می شود. در رابطه با ویژگی های گرانول ساز دو پیچه می توان به نیاز به انرژی کمتر، تولید حرارت کمتر و سرعت بالا اشاره کرد.
انواع دستگاه گرانول ساز پلاستیک هم شامل رشته ای و عدسی هستند. دستگاه گرانول ساز رشته ای، خود در سه مدل کلگی، جکی و زنده خور طراحی و تولید می شود. نوع رشته ای این دستگاه به سبب سهولت در کاربرد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بالاترین ظرفیت را دستگاه گرانول ساز زنده خور دارد که حدو 200 کیلوگرم بر ساعت می باشد.

دستگاه گرانول ساز از چه قسمت های تشکیل شده است؟

اکسترودر یا گرانول ساز شامل چند قسمت اساسی می باشد از جمله قیف، خمره که وظیفه تقویت کمپرس و انتقال را بر عهده دارد، پیچ، تنظیم کننده دما و همزن و ناقل.
پیچ، نقش بسیار مهمی را در گرانول ساز ایفا می کند به نحوی که فرآیندهای متعددی از جمله تامین مواد جامد خام همچنین ذوب، انتقال، کمپرس، را بر عهده دارد.

عملکرد دستگاه گرانول ساز

دستگاه گرانول ساز با دریافت پلاستک های ضایعاتی، آنها را به حالت مذاب درآورده و پس از طی چندین فرآیند به صورت دانه های عدسی شکل یا رشته ای در می آورد. رشته های مذکور در آب و در مجاورت هوا، سرد و آنگاه به قطعات کوچک تقسیم می شوند. در واقع رشته ها به صورت دانه یا همان گرانول به دست می آیند. با تغییر دما و فشار دستگاه گرانول ساز می توان شکل مواد خروجی را تغییر داد.

قیمت دستگاه گرانول ساز

قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها در هر داد و ستدی می باشد. برای اطلاع از قیمت دستگاه گرانول ساز و همچنین بهره مندی از تخفیف ها و شرایط بی نظیر می توان به سایت ایزماکو مراجعه نمود. خرید و فروش دستگاه گرانول ساز از طریق این سایت که به پشتوانه سایت ایران ضایعات راه اندازی شده، مزایای متعددی دارد از جمله اینکه، یک بنگاه آنلاین درجه سه به صورت رایگان به خریداران دستگاه گرانول ساز داده می شود. ارزش این بنگاه معادل چهارده میلیون تومان می باشد.
با بهترین سازندگان دستگاه گرانول ساز می توان در این سایت ارتباط برقرار نمود. علاوه بر این خرید دستگاه اکسترودر به این شیوه کمک می کند تا کسب و کار متقاضیان رونق یابد. به این صورت که هم مواد اولیه مورد نیاز و هم محصولات تولیدی آنها به مدت دو ماه تأمین و به فروش می رسد. خرید دستگاه گرانول ساز قسطی، بهره مندی از تسهیلات 500 میلیون تومانی، تخفیف در خرید پکیچ های آموزشی در حوزه جمع آوری، فرآوری و بازیافت هم از دیگر مزایای این خرید می باشد.