دسته بندی پرس ضایعات پلاستیک

 دستگاه پرس ضایعات پلاستیک چیست؟

دستگاه پرس پت، دستگاهی به منظور فرآوری ضایعات بطری های پلاستیکی است. همان طور که از نام آن مشخص است، عملیات پرس و فشرده سازی ضایعات پت (پلی اتیلن ترفتالات) را انجام می دهد. با توجه به اینکه حجم تولید این محصولات پلاستیکی و در نتیجه ضایعات ناشی از آن بسیار بالاست، این دستگاه، کارایی بسیاری پیدا کرده. در مورد اهمیت و انواع آن در ادامه بیشتر بحت خواهیم کرد.

کاربرد دستگاه پرس ضایعات پلاستیک

کاربرد دستگاه پرس ضایعات پلاستیک همان طور که در ابتدای بحث اشاره شد، فشرده سازی و بسته بندی نمودن ضایعات پت می باشد. استفاده از این دستگاه، کمک شایانی به حمل و نقل آسان و صرفه جویی در هزینه ها می کند. انبارداری آسان ضایعات نیز به واسطه کاربرد همین دستگاه صورت می گیرد. ارزش ضایعات نیز پیش از فشرده سازی افزایش می یابد و کارخانه ها و واحدهای بازیافت، با قیمت بالاتری آنها را خریداری می کنند.

اهمیت دستگاه پرس ضایعات پلاستیک

آمار تولید و استفاده از پت در سراسر جهان با ارقامی سرسام آور همراه است. قطعاً بازیافت ضایعات آنها هم از بعد اقتصادی و هم از بعد زیست محیطی حائز اهمیت بوده و به خاطر بازیافت پذیری بالایی که دارد، این گروه از ضایعات همواره، سهم زیادی در بین مواد بازیافت شده دارد. به کمک دستگاه پرس پت، می توان در مدت کوتاهی، مقدار زیادی از ضایعات را به شکلی منظم و قابل حمل تبدیل کرد. این دستگاه می تواند در ابعاد متعدد تهیه و برای فعالیت در کارگاه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی اشتغال زایی نماید.

انواع دستگاه پرس پت

انواع دستگاه پرس ضایعات پلاستیکی را می توان بر اساس ویژگی ها و ساختار آنها دسته بندی کرد. همچنین ظرفیت دستگاه پرس پت هم فاکتور دیگری است که بین دستگاه های مختلف، تفاوت ایجاد می کند. در واقع باعث می شود تا وزن و حجم  های متفاوتی از بسته های ضایعات پرس شده، تولید شود. یکی دیگر از طبقه بندی انواع دستگاه پرس ضایعات پلاستیک، عمودی و افقی بودن آنهاست. بهترین دستگاه پت پرسی را با بهترین و با کیفیت ترین متریال می سازند که امکان سایش و خرابی در آنها به حداقل برسد. بسته به ابعاد و قدرت دستگاه هم می توان آنها را تقسیم کرد.

قیمت دستگاه پرس ضایعات پلاستیکی

برای اطلاع از قیمت پرس ضایعات پلاستیک می توان به سایت ایزماکو مراجعه کرد. در این سایت خرید و فروش دستگاه پرس پت با شرایطی ویژه صورت می گیرد. اما در مجموع باید عنوان کرد قیمت خرید دستگاه پرس پت را ویژگی های آن از جمله برند، ظرفیت، مدل، جنس بدنه، کیفیت اجزای سازنده و … تعیین می کند.

شایان ذکر است که سایت ایزماکو بستری برای معرفی و ارتباط سازنده دستگاه پت پرسی با خریدار آن می باشد. در این بستر، علاوه بر اینکه تولیدکنندگان، به راحتی می توانند دستگاه های خود را به فروش برسانند، خریداران و متقاضیان نیز می توانند از خرید اقساطی بهره مند گردند. علاوه بر این، سایت ایران ضایعات هم فرصتی برای خریداران دستگاه ها فراهم می کند تا پس از خرید دستگاه پرس پت، محصولات تولیدی خود را از طریق این سایت به فروش برسانند. خدمات پس از فروش آن هم بیشتر بوده و به این طریق اطمینان خاطر را برای خریداران فراهم می کند.