دسته بندی خط تولید ورق کاغذ/کارتن

معرفی خط تولید ورق کاغذ/کارتن

یکی از مهم ترین تجهیزات بازیافت، خط تولید ورق کاغذ و کارتن می باشد. این خط ضایعات کاغذ و کارتن را پس از آسیاب و خمیر نمودن به ورق کاغذ و کارتن تبدیل می کند.

ساختار و عملکرد خط تولید ورق کاغذ/کارتن

خط تولید ورق کاغذ و کارتن شامل دو دسته کلی از دستگاه ها است. دسته اول، دستگاه هایی را در بر می گیرد که ضایعات کاغذ و کارتن که به صورت پرس شده یا فله وارد کارخانه می شوند را آسیاب نموده و سپس آنها را به خمیر تبدیل می کنند. گفتنی است که وظیفه انتقال ضایعات به کمک نوار نقاله انجام می شود. البته به غیر از انتقال، عملیات تفکیک و جداسازی ناخالصی نیز توسط نوار نقاله صورت می گیرد. مخزن هیدروپالپر، محلی است که ضایعات کاغذ و کارتن در آن هدایت و با آب ترکیب و میکس می شوند.

در ادامه مسیر، محلول حاصل از صافی عبور می کند تا فرآیندسازی جداسازی ناخالصی ها از خمیر تولید شده صورت گیرد. دستگاهی با قابلیت چرخش بالا به نام توربوسپراتور هم با چرخش محصول سبب می شود تا درصد دیگری از ناخالصی ها جدا شوند و همچنین الیاف جدا نشده در مرحله قبل را جدا می سازد.

در بخش خمیرکن خط تولید ورق کاغذ و کارتن برخی مواد به منظور استحکام بخشی، به خمیر اضافه می شوند. ناخالصی های سبک از طریق سرند ها جدا شده و در مخزن هایی از جنس بتن هدایت خواهند شد. در این مخزن ها نیز همزن هایی وجود دارد که یکسان سازی و یکنواختی خمیر را بر عهده دارند.

خمیر به دست آمده از طریق پمپ ها و لوله ها به دستگاه تولید کاغذ و کارتن انتقال داده می شود. در قسمت هد باکس، ضخامت ضخامت ورق کاغذ و کارتن کنترل می گردد. توسط همین بخش از خط تولید کاغذ و کارتن، عملیات یکنواختی در کلیه سطوح کاغذ تکمیل می گردد.

خرید و فروش خط تولید ورق کاغذ/کارتن

سایت ایزماکو که به پشتوانه سایت ایران ضایعات راه اندازی شده است، خرید و فروش خط تولید ورق کاغذ و کارتن را در سراسر کشور انجام می دهد. کلیه سازندگان خط تولید ورق کاغذ و کارتن می توانند از این طریق، بازار هدف خود را گسترش دهند و دستگاه های مورد نظر خود را به فروش برسانند. افرادی که قصد خرید خط تولید ورق کاغذ و کارتن را دارند می توانند ضمن خرید اقساطی دستگاه، از تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان بهره مند شوند.

همچنین سایت ایران ضایعات، یک بنگاه آنلاین درجه 3 به ارزش چهارده میلیون تومان را به صورت رایگان در اختیار این دسته از افراد قرار می دهد و تا دو ماه در تأمین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات تولید شده نیز از آنها حمایت می کند. علاوه بر این ایزماکو فرصتی برای آموزش متقاضیان در زمینه جمع آوری، فرآوری و بازیافت ضایعات فراهم کرده و این پکیج های آموزشی را تا تخفیف 50 درصدی به خریداران دستگاه ارائه می کند.